İş

Bilanço yağmuru devam ediyor

Bilanço dönemi tüm hızıyla devam ediyor. 500’den fazla şirketin finansal tablolarını açıklayacağı ikinci çeyrek bilanço dönemi devam ediyor. Toplam 501 şirketin ikinci çeyrek bilançosunu açıklaması beklenirken, bu zamana kadar 123 şirket bilançosunu Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. Bu şirketlerden 108’i kar açıklarken, 12’si zarar açıkladı. Halka açık 12 bankadan 8’i bilançosunu açıklarken, 4 bankanın daha ikinci çeyrek bilançosunu açıklaması bekleniyor.

İş Bankası’nın etkin büyüklüğü 1,9 trilyon TL’ye ulaştı

Türkiye İş Bankası, Haziran 2023’ün prestijiyle operasyonel büyüklüğünü yılsonuna göre %38,2 artırarak 1,9 trilyon TL’ye çıkardı. Haziran ayının getirdiği prestij ile bankanın nakdi kredi hacmi 967,4 milyar TL’ye, gayri nakdi kredi hacmi ise 342,5 milyar TL’ye ulaştı. Böylece ekonomiye sağlanan toplam kaynak miktarı 1,3 trilyon TL oldu. İş Bankası’nın toplam mevduat hacmi 2023 yılı Haziran ayında 1,3 trilyon TL olarak gerçekleşti. TL mevduat hacmi ise yılsonuna göre %41,1 artarak 545 milyar TL’ye ulaştı.

2023 yılının ilk yarısına ilişkin mali sonuçlara ilişkin değerlendirmelerde bulunan İş Bankası Genel Müdürü Hakan Ortan, 2024 yılında 100. yılını kutlayacak olan bankanın kuruluşundan bu yana ülkemizin ekonomik kalkınmasına katkı sağladığını belirterek, “Devam edeceğiz” dedi. dinamik iş modelimiz, modern ve sağlam teknolojik altyapımız ile ekonomiye kesintisiz destek sağlamak” dedi.

Teknosa ikinci çeyrekte 14,5 milyar TL ciroya ulaştı

Sabancı Holding iştiraki Teknosa, yılın ilk 6 ayında bir önceki yıla göre yüzde 131 büyüyerek yaklaşık 14,5 milyar TL ciroya ve 299 milyon TL net kara ulaştı. Türkiye’de sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryeri iş modelini hayata geçiren Teknosa, e-ticarette brüt işlem hacmini (GMV) 3 kattan fazla artırarak 2,8 milyar TL’nin üzerine çıkardı.

2023 yılının ilk 6 aylık sonuçlarını değerlendiren Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin, müşterilerin teknoloji ile ilgili tüm ihtiyaçlarını en uygun deneyimle karşılamak için hem dijital kanallarda hem de mağazalarda birçok yatırımı hayata geçirdiklerini belirterek, şunları söyledi: Yavaşlamadık. İlk 6 ayda 5 yeni mağaza açtık ve 6 mağazamızı yeniledik. 2 yıl önce müşterilerimizle buluşturduğumuz sadakat programımız TeknoClub 2,3 milyon üyeyi geçerken, Teknosacell abone sayımız 440 bine ulaştı.”

Çimsa cirosunu yıllık %51 artırarak 5,4 milyar TL’ye yükseltti

Sabancı Holding iştiraki Çimsa, 2023 yılının ilk 6 aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın ilk yarısında cirosunu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 51 artırarak 3,6 milyar TL’den 5.4 milyar TL.

Çimsa CEO’su Umut Zenar, şirketin ilk 6 aylık finansal sonuçlarını değerlendirirken, “Attığımız operasyonel ve stratejik adımlarla tüm paydaşlarımız için değer yaratmaya devam ediyoruz. Yılın ilk yarısında, yüksek kapasite kullanım oranı ve satış kanallarının aktif kullanımı, enerji verimliliği yatırımları ve artan alternatif yakıt kullanımı ile geçen yılın aynı dönemine göre artan bir finansal performans sergiledik.

Sürdürülebilirlik odağımızla yürüttüğümüz faaliyetlerimiz ile BİST Sürdürülebilirlik 25 Endeksi’nde yer alan ilk ve tek çimento şirketi olmaya devam etmenin yanı sıra, tüm paydaşlarımızı değer zincirimize dahil eden bütüncül yaklaşımımız; Finansal sonuçlarımıza olumlu yansıyor.”

AgeSA yılın ilk yarısında 930 milyon TL kara ulaştı

Sabancı Holding ve Ageas iştiraki AgeSA, 2023 yılının ilk yarısında 930 milyon TL kâr elde etti. Özel şube şirketleri arasında fon büyüklüğü ve prim üretiminde liderliğini sürdüren AgeSA, BES’te 100 milyar TL fon büyüklüğüne, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 98 büyüdü.

2023 yılının ilk yarısını büyüme ile kapattıklarına işaret eden AgeSA Genel Müdürü Fırat Kuruca, “BES olarak hayat ve ferdi kaza üretiminde büyümeye devam ediyoruz. Hedeflerimize odaklanarak yürüttüğümüz çalışmalar sonucunda fon büyüklüğü ve prim üretiminde özel sektör şirketleri arasındaki liderliğimizi sürdürdük.

BES olarak fon yönetiminde güçlü bir performans sergileyerek, fon çeşitliliğimizi artırarak ve fon danışmanlığı hizmetlerimizi geliştirerek müşterilerimizin yatırımlarında uzun vadeli faydalar elde etmelerine yardımcı olmaya odaklanıyoruz. Hayat sigortası alanında, farklı riskleri kapsayan esnek ve yenilikçi ürünler sunarak sigortalılarımızın ve sevdiklerinin finansal sürdürülebilirliğini sağlamak önceliğimizdir. Hedefimiz liderliğimizi sürdürmek ve büyüme performansımızı sürdürmektir.”

Brisa, yılın ilk çeyreğinde cirosunu %54 artırdı

2023 yılının ilk yarısında güçlü performansı ve aktif finansal yönetimi ile sürdürülebilir büyümesini sürdürdü. Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation iştiraki olan Türkiye lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, 2023 yılının ilk yarısında güçlü bir performans sergiledi. istikrarlı satış kanalları ve yüksek marka gücü ile cirosunu %54 artırarak 9,1 milyar TL’ye yükseltti. Şirketin 2023 yılı ilk yarı sonuçlarını değerlendiren Brisa CEO’su Haluk Kürkçü, “6 Şubat’ta meydana gelen depremin ardından Brisa olarak bölgede yaraları sarmaya devam ediyoruz.

Eğitim, bölgede analiz edilmeyi bekleyen en değerli bahislerden biridir. Sabancı Vakfı ve şirket ortaklarımızdan Bridgestone’un katkılarıyla Hatay Dörtyol’da Sabancı Lassa Ortaokulu’nu açtık. Aynı dönemde bayilerimizin iş sürekliliği için deprem nedeniyle mağazaları hasar gören bayilerimiz için 20’den fazla portatif konteyner mağazasının üretim ve teslimatını gerçekleştirdik.”

Akfen GYO, etkin büyüklüğünü 1 yılda %78 artırdı

2023 yılının ilk 6 aylık rakamlarını açıklayan Akfen GYO, tüm parametrelerde önemli artışlar kaydetti. Buna göre şirketin aktif büyüklüğü geçen yılın ilk 6 aylık dönemine göre %78 büyüyerek 16,6 milyar TL’ye ulaştı. Yılın ilk 6 ayında Akfen GYO’nun özkaynakları 10 milyar TL’yi aştı. Akfen GYO, 10,8 milyar TL net etkin maliyet ve hisse başına 8,29 TL net etkin değer ile gelirlerini %95, net kârını ise %97 artırmayı başardı. 6 aylık sonuçları değerlendiren Akfen GYO Genel Müdürü Sertaç Karaağaoğlu, “Bu dönemde ortaya çıkan rakamları doğru zamanda, doğru stratejilerle ve kararlılıkla attığımız adımların bir göstergesi olarak görüyoruz. Şimdi bunların meyvelerini topluyoruz” dedi.

Coca-Cola İçecek net satış gelirini 23 milyar TL’ye çıkardı

Coca-Cola İçecek A.Ş. 2023 yılı ikinci çeyreğine ilişkin bilançosunu açıkladı. Coca-Cola İçecek, 2023 yılının ikinci çeyreğinde piyasa beklentilerinin altında 1 milyar 559 milyon 611 bin TL net kâr kaydetti. Şirketin ilk 6 aylık karı 3 milyar 422 milyon 739 bin TL’ye ulaştı. Coca-Cola geçen yılın ikinci çeyreğinde 1 milyar 233 milyon 188 bin TL kâr açıklamıştı. Şirketin net satış gelirleri %56’lık organik artışla 23 milyar TL’ye ulaştı. Coca Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, “Faaliyet kârı (EBIT), zamanında yapılan fiyat ayarlamaları, iyileştirilen kaliteli paket yapısı ve ihtiyatlı operasyonel gider yönetimi sayesinde %90,5 artarak 4,7 milyar TL’ye ulaştı. FAVÖK Marjı geçen yılın aynı dönemine göre 3,4 puan artarak %20,0’ye ulaşarak CCİ tarihindeki en yüksek ikinci operasyonel kar marjını elde etti.”

ATA GYO’dan ilk 6 ayda 53,4 milyon TL net kâr

r CET Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı (GYO), ilk 6 aylık bilanço rakamlarını açıkladı. Bu dönemde şirketin portföy maliyeti 285 Milyon TL’ye, net karı ise 53,4 Milyon TL’ye yükseldi. CET GYO Genel Müdürü Bedri Kurdoğlu yaptığı açıklamada; “Türkiye’nin değerli kurumsal markalarının kiracımız olduğu bu dönemde, 2023 yılında tamamlanacak inşaat işleriyle sağladığımız yeni kira sözleşmelerini devreye sokacak ve yeni markalara hizmet verme imkanı bulacağız. Yürüttüğümüz kiralama faaliyetlerimiz doğrultusunda, 2023 yılını toplam gelirlerimizi artırarak, güçlü bilanço yapımızı ve kârlılığımızı koruyarak tamamlamayı öngörüyoruz” dedi.

Eksun Beşin kârını yüzde 48 artırdı

Sinangil ve Sinangil Gluten Yok markaları ile 200’den fazla ürün çeşidini bünyesinde bulunduran Eksun Beşin, 2023 yılının ilk altı aylık finansal sonuçlarını paylaştı. Yapılan açıklamaya göre Eksun Beşin, 2023 yılında 224,7 milyon TL net kârını kamuoyuna açıkladı. 2023’ün ilk altı ayında yüzde 48 artışla. Şirketin 2023 yılının ilk altı aylık dönemindeki cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 47 artarak 2,4 milyar TL’yi aştı. Eksun Beşin Genel Müdürü Ahmet Demir, “Ülkemizin lider un üreticisi olarak sürdürülebilir büyümemize ivme kazandırmaya devam ediyoruz. Yükselişimizde en önemli pay yüzde 21 ile ihracat rakamlarımıza ait. Yılın ilk 6 ayında ihracat yaptığımız 30’dan fazla ülke arasına Dubai ve İngiltere’yi de dahil ederek hacmimizi büyüttük.” terimleri kullandı.

DESA’nın 2023’ün ilk yarısındaki net karı

230 milyon TL Deri kesim şirketlerinden DESA, 2023 yılının ilk yarısına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. DESA, satış, FAVÖK, net kâr ve net nakit pozisyonu gibi temel finansal performans göstergelerini yükseltti. Bire bir dönemde net kârı yüzde 236 artarak 230 milyon TL’ye ulaştı. 2022 sonunda 2.938 milyar TL olan şirketin piyasa değeri, Ağustos ayının prestijiyle yüzde 50 artarak 4.407 milyar TL’ye yükseldi.

Bilanço rakamlarını değerli kılan DESA Genel Müdürü Burak Çelet, “2023’ün ilk yarısında net kârımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 236 artarak 230 milyon TL’ye ulaştı. güçlü operasyonel performansın ve döviz kazançlarının etkisi. Böylece Mart sonu itibarıyla 384 milyon TL olan net nakit pozisyonumuz Haziran sonu itibarıyla 586 milyon TL’ye yükseldi.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu